Voor wie het topic van de Up! nog niet gezien heeft, zal ik me hier even opnieuw voorstellen:
Dennis, 23 jaar jong, Eerste monteur en APK keurmeester van beroep, en woon in omgeving Deventer.
Hiervoor een Bora gehad, verlaagd, 18" BBS etc, maar ik wilde toch graag wat snellers!
Dat is geworden: Een Golf MK5 GTI uit 2008, 6 bak handgeschakeld, originele Nederlander, ik ben de 2e eigenaar
Kleur is Tornado Rood, naar mijn mening de enige echte kleur voor een GTI (al zullen veel mensen hier anders over denken)
Ik heb hem in Augustus 2015 gekocht, en sindsdien heb ik er al redelijk wat aan gedaan, voornamelijk onderhoud, dit heeft bij mij de hoogste prioriteit.
Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb:
- Onderhoudsbeurt
Distributieriem vervangen
Divertervalve (turbo ontlaaddrukklep) vervangen voor een type mk6 gti
Forge Dumpvalve
Versnellingsbakolie ververst
Aircobeurt
US-Lights geactiveerd
Accu vervangen
Uitgelijnd & winterbanden gemonteerd op de originele velgen
Nokvolger vervangen
Inlaatkleppen laten reinigen dmv "walnutblasting" (Zie foto's)
Chiptuning door JD Engineering
AP Schroefset (moet er alleen nog onder.... )
19" Volkswagen Phaeton Helios velgen (liggen bij de spuiter)
Hier een foto van toen hij net thuis stond:
Inlaatkleppen laten reinigen:
(Deze vervuiling komt door de direct ingespoten motor, hierdoor stroomt er geen brandstof langs de kleppen, dus carterdampen etc worden hierdoor niet vanzelf van de kleppen verwijderd, wat bij een indirect ingespoten motor wel gebeurd)
Helios velgen:
Hier nog met een 255/40/19 band, die gaat plaats maken voor 215/35/19
Velgen heb ik zelf geschuurd en strak gemaakt, liggen nu bij de spuiter.
JD Engineering Custom Remap:
Rode lijn is origineel (waar 218 pk & 323 nm uit kwam, fabrieksopgave is 200 pk en 280 nm, goede motor dus! )
Blauwe lijn is het nieuwe vermogen, waar ook goed te zien is dat de lijn veel soepeler loopt.
En deze ligt klaar:
Als het weer iets beter word, en als ik tijd heb, gaat deze er onder