Mercedes L206D

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Mercedes L206D

Bericht door Autheo » ma 12 mei 2014, 15:35

Naast mijn Mii heb ik deze klassieker uit 1976. Dat had ik in het verleden al eens gemeld in het topic "Welke auto heb je nog naast je Up!"
Maar het leek me leuk, om 'm nu hier als topic weer naar voren te halen. Weer eens wat anders dan een verlaagde cabrio op brede sloffen.

De overeenkomst tussen de Mii en deze Mercedes is dat ze allebei 60 pk leveren. Maar verdere vergelijkingen gaan bijna allemaal mank...

Ik houd hier een review bij, waar je alle informatie over deze klassieker kunt vinden: http://www.autoweek.nl/autoreview/25246 ... mperopbouw

Voor de liefhebbers: er is ook een club voor deze Hanomag-Mercedes auto's: http://www.nomade.nl/

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 14 mei 2014, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mercedes L206D

Bericht door Tom Westendorp » ma 12 mei 2014, 18:01

Zo gaaf dit! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » wo 14 mei 2014, 15:14

Ik heb voor de liefhebbers hierboven even nog wat extra foto's geplaatst.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Mercedes L206D

Bericht door up! » za 21 jun 2014, 00:07

Echt mooi! Heel bijzondere auto 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » za 01 nov 2014, 22:17

Inmiddels staat de camper weer onder z'n winterhoes, en heb ik 'm weer geschorst. Kreeg zo toch weer iets van de betaalde mrb terug.De belastingdienst heeft 't er maar druk mee, die domme regeling van de vorige minister die weer de wei in is gestuurd (past wel bij z'n naam, lijkt me). Het zogenaamde aanpakken van de mrb vrijstelling voor klassiekers kost volgens mij veel meer dan het oplevert. Ben benieuwd of de rechtzaken van de Stichting Autobelangen nog effect gaan scoren. Maar goed, die zullen nog wel een poos duren. Voor mijn klassieker moet ik nog tot november 2016 geduld hebben voor die weer is vrijgesteld, en of de processen dan al zijn afgelopen?
Hoe dan ook hebben we weer veel plezier gehad met de Mercedes deze zomer en het afgelopen najaar! En och, die mrb moeten we dan maar gewoon zien als luxe-probleem. Een (prima rijdend) sterrenhotel mag dan best wat kosten. ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mercedes L206D

Bericht door Tom Westendorp » zo 02 nov 2014, 11:03

Positief blijven inderdaad! Gewoon lekker blijven genieten! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » wo 29 jul 2015, 20:26

Deze zomer weer heerlijk met de "Goldtimer" op pad geweest, een prachtige reis door onder meer de Zwitserse en Franse Alpen. In Zwitserland eerst de Brünigpas (1008 m) en de Grimselpas (2165 m) getrotseerd, en in Frankrijk als hoogste passen de Col du Galibier (2545 m) en de Col de la Bonnette (2802). Dat is de hoogste verbindingsweg in Europa, dus echt een topvakantie!
Met z'n 60 pk gaat het natuurlijk niet hard, en omdat de koelventilator niet elektrisch is, maar op het toerental van de motor meedraait, moet je wel met beleid rijden. Voor de zekerheid de kachel voluit en de kachelventilator ook op de hoogste stand, zodat je daar ook nog wat extra motorkoeling mee realiseert. De temperaturen in het dal lagen zo rond de 36 graden, en naarmate je hoger kwam zakte dat af tot rond de 25. In het algemeen kon hij met een gangetje van rond de 30 km/u constant in z'n twee naar boven (stijgingspercentages tussen 5 en 11%), op één van de cols met een klein stukje stijgingspercentage van 14% even in z'n één. Maar we kwamen zonder problemen boven, en hebben enorm genoten!

PICT0793-002.JPG
PICT0793-002.JPG (242.85 KiB) 37587 keer bekeken
Op de hoogste weg van Europa, met op de achtergrond de top van 2802 m.
PICT0805.JPG
PICT0805.JPG (234.69 KiB) 37587 keer bekeken
Bijlagen
PICT0793-002.JPG
Boven op de Col de la Bonnette (2802 m)
PICT0793-002.JPG (243.63 KiB) 50754 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 21:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Mercedes L206D

Bericht door Jos Bosch » wo 29 jul 2015, 21:50

Theo,

Jullie hebben het in ieder geval niet koud gehad :lol:

schitterende foto's

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mercedes L206D

Bericht door Tom Westendorp » wo 29 jul 2015, 22:56

Kom op Theo! Dit is wel een heel karig verslag. Wat aan gaaf ding is het toch! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » do 30 jul 2015, 11:43

Petrolhead Tom schreef:Kom op Theo! Dit is wel een heel karig verslag. Wat aan gaaf ding is het toch! :D
OK Tom, dan nu wat uitgebreider voor de liefhebbers.

Dit jaar hadden we gepland om onze vakantie met onze klassieke kampeerwagen de Zwitserse en Franse alpen door te trekken. Via het Zwarte Woud in Duitsland zijn we bij Schaffhousen Zwitserland ingetrokken. Daar hebben we de watervallen in de Rijn bewonderd. Via Luzern zijn we de alpen ingegaan. Eerst over de Brüningpas (1008 m), nog volop tussen de bomen en weilanden. Daarna op naar de Grimselpas (2165 m), waarbij op weg naar de top de bomen veel schaarser werden en de ruige bergkammen prachtig zichtbaar werden. Op de toppen was de laatste sneeuw nog zichtbaar. De Grimselpas geeft de grens aan vanwaar het water de ene kant richting de Noordzee stroomt, en de andere kant richting Middellandse Zee. De temperaturen in het dal lagen rond de 36 graden, en overdag reikte het maximum op de top niet hoger dan 25. 's Nachts koelde het lekker af tot zo'n graad of 15, heerlijk toeven daar boven.

Grimselpas
Grimselpas.JPG
Grimselpas.JPG (98.15 KiB) 37589 keer bekeken
De tocht ging verder via Martigny en daarna de Franse grens over, langs Chamonix Mont Blanc. Imposant om de Mont Blanc als een de witte koning van de alpen te zien liggen. De tocht door de Franse alpen had ik zodanig gepland, dat ik de Tour de France daar wat zou omzeilen. Dat hele circus is leuk om een keer gezien te hebben, maar dat hadden we al eens gedaan in de Pyreneeën. We zijn destijds op een col van de 3e categorie gaan staan, waar de renners niet in een flits je voorbij schieten, maar waar ze al zwetend en ploeterend zich omhoog moesten zien te werken. Nu kwamen we een paar dagen van te voren langs de Col du Télégraphe, waar de versieringen voor de toer al waren neergezet.

Col du Telegraphe
Col du Telegraphe.JPG
Col du Telegraphe.JPG (99.64 KiB) 37589 keer bekeken
Daarna langs de Col du Galibier (2545 m), ons hoogste punt tot dan toe.

Col du Galibier
Col du Galibier.JPG
Col du Galibier.JPG (96.64 KiB) 37589 keer bekeken
Eerst weer afdalen langs de Col du Lautaret, om aan het einde van de dag de klim richting het uiteindelijk hoogste punt voor ons op de Col de la Bonnette te gaan. Na het grootste deel van die klim hebben we eerst heerlijk koel overnacht in een prachtige alpenweide op 2260 m hoogte (hoger hebben we nog nooit geslapen).

Col de la Bonnette 1
Col de la Bonnette 1.JPG
Col de la Bonnette 1.JPG (87 KiB) 37589 keer bekeken
De volgende dag de klim naar de top over de hoogste verbindingsweg in Europa. De doorgaande route ging aanvankelijk net onder de top langs, maar in de zestiger jaren hebben ze er een extra lus bij gemaakt om uiteindelijk tot op 2802 m hoogte te komen. Prachtig daar, met hele mooie uitzichten over het bergmassief. Een geliefd punt voor motorrijders en wielrenners, en behalve wij met onze klassieker waren er ook twee Belgen die de tocht met hun klassieke brommertjes hadden gemaakt, bepakt en bezakt.

Col de la Bonnette 2
Col de la Bonnette 2.JPG
Col de la Bonnette 2.JPG (90.49 KiB) 37589 keer bekeken
Daarna afgedaald richting Nice, maar halverwege bij St-Sauveur weer afgebogen de Alpen in om via Beuil door de Gorges du Cians te gaan (een mooie bergkloof met steile rode wanden). Daarna verder afgedaald door de voor-alpen langs een indrukwekkende bergkloof (Clue de St-Auban)

Clue St Auban
Clue St Auban.JPG
Clue St Auban.JPG (92.49 KiB) 37589 keer bekeken
Via de Gorges du Verdon (rive gauche) trokken we verder naar het Lac de Sainte Croix.
De terugtocht liep via de Auvergne (langs de Gorges de l'Ardêche), de Bourgogne en de Champagne-Ardennes. In de Auvergne was nog een blokkade door boze franse veeboeren, maar met de opdracht 'omweg' in m'n navigatie konden we via prachtige wegen probleemloos daar om heen. Ideaal trouwens, die navigatie, ik heb 'm ingesteld om snelwegen en tolwegen te mijden, en dan kom je langs de prachtigste binnenwegen en authentieke dorpjes. In Noord Frankrijk overnachtten we bij de Citadel Montmédy, en we werden de volgende dag verrast door een filmploeg die voor een reportage met een oude Peugeot 102 uit de dertiger jaren daar aan de gang ging.

Peugeot 102
Peugeot 102.JPG
Peugeot 102.JPG (95.17 KiB) 37589 keer bekeken
Tenslotte via Luxemburg (natuurlijk daar volgetankt, scheelt aardig wat!) en België weer huiswaarts getrokken. In totaal hebben we zo'n 3500 km gereden. Overwegend heerlijk weer gehad, in Zuid-Frankrijk zelfs tropisch. En dat zonder airco. Maar wel met het voordeel van die ouderwetse driehoeks-uitzetraampjes voorin bij de voordeur, waarmee je een fantastische ventilatie kunt regelen, zodat je de airco niet eens mist. Onze 'goldtimer' heeft het flink voor z'n kiezen gehad met de vele bergpassen, maar dat is zonder problemen gegaan.
Bijlagen
Grimselpas.JPG
Grimselpas.JPG (98.56 KiB) 50726 keer bekeken
Col du Telegraphe.JPG
Col du Telegraphe.JPG (100.02 KiB) 50726 keer bekeken
Col du Galibier.JPG
Col du Galibier.JPG (96.98 KiB) 50726 keer bekeken
Col de la Bonnette 1.JPG
Col de la Bonnette 1.JPG (87.35 KiB) 50726 keer bekeken
Col de la Bonnette 2.JPG
Col de la Bonnette 2.JPG (90.79 KiB) 50726 keer bekeken
Clue St Auban.JPG
Clue St Auban.JPG (92.84 KiB) 50726 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » za 14 mei 2016, 20:37

Afgelopen weekend met zo'n 40 equipes van de Hanomag / Mercedesclub Nomade bij elkaar geweest:
We hebben weer genoten van elkaars bussen. :dance:
Bijlagen
PICT1180.JPG
PICT1149.JPG
PICT1147.JPG
PICT1180.JPG
PICT1180.JPG (161.97 KiB) 44899 keer bekeken
PICT1147.JPG
PICT1147.JPG (167.97 KiB) 44899 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mercedes L206D

Bericht door Tom Westendorp » zo 15 mei 2016, 13:30

Wat gaaf zeg! :D Ik moet altijd lachen als ik zo'n bus tegenkom onderweg. Schitterend dat ze nog steeds in de benen worden gehouden door liefhebbers.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mercedes L206D

Bericht door TwitNour » ma 16 mei 2016, 00:33

Geweldig om zoiets te lezen. Genieten is dat. Ga er ook vooral mee door :)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » za 20 aug 2016, 08:55

Zomervakantie 2016

Deze zomer zijn we er weer op uitgetrokken met de 'bus'. Dit keer ging de reis eerst via de Eiffel en het Saarland naar de Elzas. Daarna via de Vogezen en de Jura naar de Alpen. Maar in de Jura had opeens de dynamo er geen zin meer in: de V-snaar gilde er over en het controlelampje gaf onraad aan. Het bleek dat het lager van de dynamo was vastgelopen, er was geen beweging meer in te krijgen. Daar sta je dan, op zaterdagmiddag, voor een boerenschuur in St.-Dizier l'Evêque. Toen ik destijds de auto kocht, zat er een doos met onderdelen bij, en ik meende dat daar een dynamo bij zat. En jawel, toen de doos onder de bank vandaan kwam, bleek er een oud exemplaar in te zitten. Maar of die nog goed was, moest nog blijken. Toen ik onder de auto kroop, kwam van de overkant iemand aanlopen. “Vous êtes en panne? Je viens vous aider!”. Inderdaad, ik had panne en hulp sloeg ik niet af. En voor ik het wist, had hij een groot karton voor onder de auto en een flinke gereedschapskist gepakt. Hij knutselde graag aan auto's, en na een poosje sleutelen was de dynamo verwisseld. Vol spanning de auto gestart om te testen, en gelukkig, alles deed het weer zoals het moest. Sommigen vinden de fransen maar onvriendelijk of ongeïnteresseerd, maar mijn ervaring is beslist heel anders, dat bleek ook nu weer!
PICT1229.JPG
En zo konden we onze reis naar de Franse Alpen vervolgen. Vanuit de Jura even een klein hoekje Zwitserland meegepikt, waar we de prachtige grotten van Vallorbe bezochten. En toen richting Haute Savoie. Na een paar dagen daar zijn we via Grenoble naar de Ardêche getrokken en daarna richting de Cantal. Onderweg ging de V-snaar toch weer iets slippen, en het lukte me niet om die zelf weer goed te spannen. Dus toen maar even bij een dorpsgarage gestopt. De garagehouder had een paar mooie modelletjes van klassieke Panhards op z'n balie staan, dus vroeg ik of hij vroeger Panhard dealer was. Nee dat niet, maar het was zijn liefhebberij. Hij had twee gerestaureerde limousines, en was nu bezig een zeldzame cabrio te restaureren. 'Wil je 'm zien?' vroeg hij. Nou, dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Een prachtige Panhard cabrio stond daar achterin de garage op een brug. Motorisch was alles al ok, nu werd de laatste hand aan de carrosserie gelegd. Prachtig om te zien! Na de bezichtiging was het voor de monteur een fluitje van een cent om met het juiste gereedschap de V-snaar weer goed te spannen. Toen ik vroeg wat ik schuldig was, kreeg ik als reactie: “mais non, on s'aide entre nous avec les voitures classiques!” (welnee, met klassieke auto's helpen we elkaar). Fantastisch toch, als liefhebbers onder elkaar?

We hebben onze weg vervolgd, via de Cantal naar de Dordogne, en daarna noordwaarts naar de Morvan. Daar hebben we nog een uniek automuseum bezocht, le musée Automobile des voitures des chefs d'état, waar diverse auto's stonden die ooit door presidenten gebruikt waren. De eigenaar is een markante persoon, die er een mooie filosofie op na houdt: niet alles weer restaureren zoals het was, maar juist laten zien hoe het na al die jaren er uit ziet. Zo stonden er ook een paar prachtige klassiekers, in de staat zoals ze in de boerenschuren waren aangetroffen: inclusief stof, stro en kippenveren. Kostelijk!

Daarna via de Champagne-Ardennes weer richting Nederland. Toen we na een stop weer startten, bleef echter het controlelampje van de dynamo uit. Geen gunstig teken. Op de camperplek heb ik de accu gecheckt, en die bleek niet meer goed vol. Met de netstroom van de camperzuil heb ik toen de accu opgeladen. De volgende ochtend bij de dorpsgarage het door laten meten, en de conclusie was dat waarschijnlijk de spanningsregelaar de boosdoener was. De accu werd niet meer bijgeladen. Gelukkig zat de accu weer vol, en met een diesel als zelfontbrander wordt niet veel stroom van de accu gevraagd. Dus de tocht naar Nederland toen aanvaard. In plaats van rustig binnendoor in twee dagen, hebben we er voor gekozen om via de snelweg die dag huiswaarts te keren. Vanaf de Ardennen begon het ook nog te regenen, maar in de stroom met de vrachtwagens mee kon ik de ruitenwissers zo veel mogelijk rust geven. Dat bleef zo tot Arnhem, en alleen het laatste stukje van de rit bleef het weer droog. Toen we eind van de middag weer thuis waren, had de rit in de regen zonder ruitenwissers die dag uiteindelijk niet zo heel veel extra inspanning gevraagd.

Via de Hanomag-Mercedes club Nomade is het gelukkig niet moeilijk om aan goede onderdelen te komen. Daar dus maar een nieuwe dynamo opgehaald, en die is nu bij de onderhoudsbeurt gemonteerd. Ook de tweejaarlijkse APK is weer probleemloos uitgevoerd, dus we hopen de komende tijd weer veel plezier met de 'bus' te beleven. In september nog weer de najaarsmeeting met de club, altijd een leuk treffen! Pas geleden kwam er zo'n blauwe envelop met de post, van die andere club die niet weet hoe ze het leuker kunnen maken. Ik werd er op geattendeerd dat ik binnenkort geen mrb meer hoef te betalen. Alsof ik vergeten zou zijn dat m'n bus dit najaar 40 jaar wordt, en als klassieke diesel dan (weer opnieuw) vrijstelling van wegenbelasting krijgt. Maar goed, zulke berichten zijn natuurlijk altijd welkom! Hopelijk niet totdat er weer één of andere Kwiebus als minister of staatssecretaris besluit weer aan die vrijstelling te tornen. Want zeker met onze klassiekers zijn we een beetje de weg kwijt als het gaat om de betrouwbaarheid van het beleid van onze overheid.
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Mercedes L206D

Bericht door JoVe » za 20 aug 2016, 11:42

Mooie verhalen Theo.
Ik heb zelf vroeger voor mijn werk bij de NS ook in dit model met dubbele cabine en laadbak (20-17-TB) mogen rijden en de personenbus (24-AX-64), in 1977 werden dit de 207 modellen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » za 20 aug 2016, 12:18

JoVe schreef:Mooie verhalen Theo.
Ik heb zelf vroeger voor mijn werk bij de NS ook in dit model met dubbele cabine en laadbak (20-17-TB) mogen rijden en de personenbus (24-AX-64), in 1977 werden dit de 207 modellen.
Van zo'n dubbele cabine heb ik nog wel een mooi plaatje:
Bijlagen
PICT0112.JPG
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Mercedes L206D

Bericht door JoVe » za 20 aug 2016, 13:16

NSCentraalHoc-4.jpg
Die van ons was geel met laadkraantje.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mercedes L206D

Bericht door Autheo » za 20 aug 2016, 23:09

JoVe schreef:
NSCentraalHoc-4.jpg
Die van ons was geel met laadkraantje.
Mooi plaatje! Leuk dat je die foto hebt gedigitaliseerd en gedeeld! 't Was vast winter toen, volgens mij zie ik nog zo'n 'afdekzeiltje' voor de radiateur, om daar wat minder koude lucht langs te laten stromen, en de motor eerder op temperatuur te laten komen. Moesten jullie daar aan een vastgevroren wissel werken?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Mercedes L206D

Bericht door JoVe » za 20 aug 2016, 23:44

Er zit inderdaad een winterhoes voor de radiateur. We zijn hier een puntstuk van een wissel aan het vervangen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mercedes L206D

Bericht door Tom Westendorp » zo 21 aug 2016, 09:28

Fantastisch verslag weer Theo! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie