Tom zijn Brabus. Pipercross p14 pssssht

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » za 15 jun 2013, 10:52

Ik heb in plaats van een andere uitlaat een testpipe van Skunk2 gekocht. Morgen avond of van het weekend maar eens monteren. Ben benieuwd. Als het goed is wordt het geluid wat scheller.

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

En nog een plaatje om het af te leren:

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 jun 2013, 09:59

Hoe rijdt dat nou zo'n rechts gestuurde Honda S2000?

Boven verwachting kan ik u melden. Ik heb de auto nu anderhalve week en heb er zo'n 1600 kilometer mee gereden. Ik kan dus wat beter een oordeel vormen over de plus en minpunten van de dakloze Japanner.

Laten we eens beginnen met de minpunten. De radio. Wat een drama apparaat. Het is een vrij goedkoop uitziend model van Pioneer waarvan ik het grootste deel van de tijd geen flauw idee heb wat welke knop nou doet omdat het steeds wisselt. Bijzonder irritant en onvoorspelbaar. Die staat dus op het lijstje om op termijn vervangen te worden. De uitlaat is ook niet naar mijn zin. Wat een stilte. Bij een auto die tot 9000 toeren doorjankt vind ik dat er wel iets van een geluid uit mag komen. De testpipe die ik morgen verwacht gaat daar hopelijk verandering in brengen.

Het dak laat zich binnen 6 seconden openen of sluiten. Je moet dan nog wel even de hendels vergrendelen maar dit is vanuit de bestuurdersstoel allemaal goed te doen en vormt dus geen obstakel om open te rijden. Wat me wel opvalt is dat het windgeruis en vooral het binnendringen van koude lucht in het interieur een stuk meer is dan bij de Mazda MX5 NA die ik hiervoor heb gehad. Afgelopen zondag heb ik zo'n 200 kilometer op de snelweg open gereden met snelheden van 120 a 130 kilometer per uur en dat kon ik de volgende dag wel merken. Ik wil nog eens kijken of hier een oplossing voor te bedenken is om de wind wat meer buiten te houden (tips?)

Het verbruik van de Honda valt me alleszins mee. De auto jankt door naar 9.000 toeren en neemt in ruil daarvoor een forse slok uit de tank. Lijkt me eerlijk. Als je rustig rijdt is het brandstofverbruik ook heel acceptabel. Tot nu toe heb ik een gemiddeld verbruik van zo'n 1 op 9,5 gerealiseerd wat ik, gezien mijn rijstijl heel acceptabel vind. Ik zal de komende tank eens wat rustiger rijden en kijken hoeveel verschil dat maakt. Wat wel opvallend is dat het lampje van de benzine meter al gaat branden op het moment dat er nog tien liter in de tank zit. Dat heeft er al voor gezorgd dat ik een hoge snelheidsrun op de Autobahn maar voortijdig heb afgebroken omdat ik vreesde anders met een lege tankt te komen staan. Die vrees bleek ongegrond want bij het tanken bleek er nog ruim 5 liter in de tank te zitten. Het is wel iets waar je aan went maar de eerste keer is het wel schrikken.

Het onderstel geeft goed door wat er onder de auto gebeurt maar is toch erg comfortabel te noemen. Het is in ieder geval een stuk comfortabeler dan het AP onderstel dat ik onder de Fiesta had. Ik denk ook dat de wat hogere banden op de 16 inch wielen bijdragen aan het comfort.

Het intérieur is hét toonbeeld van een rijders-cockpit. Je heb alleen het broodnodige voor je: een grote digitale snelheidsmeter en een toerenteller die 9.000 toeren aangeeft. De bedieningsknoppen voor de verwarming, de airco en de overige functies zitten allemaal binnen handbereik. Het stuur ligt lekker in de hand en is afgewerkt met leer. De pook laat zich makkelijk bedienen al gaat het allemaal wel wat zwaarder dan in een doorsnee auto. De koppeling gaat lekker zwaar en het gaspedaal is een verademing ten opzichte van moderne auto's: een lekkere ouderwetse gaskabel in plaats van een drive-by-wire systeem. Je kunt me zeggen wat je wilt maar zo'n elektrisch systeem redt het nooit bij een gaskabel. Je bent gewoon nog meer verbonden met het rijden en kunt het gas letterlijk tot op de millimeter doseren. Voor mij allemaal zaken die het rijden weer tot een plezier maken. Je bent verbonden met de auto en je moet heel wat werk verzetten om er het maximale uit te halen. Des te groter de voldoening wanneer alle stukjes van de puzzel samenvallen.

De kofferbak is wat aan de kleine kant. Aankomend zomer mag de S mee naar Italie en dus heb ik vast een moderne interpretatie van de bagagekoffer aangeschaft. Het is de Boot Bag. Een heel slim product dat je middels een anti-slip mat en wat spanbanden op de kofferbak van je auto monteert. Op het moment dat je even wilt stoppen of een plaatsje wilt bekijken gooi je de tas op de bijrijders stoel en vanzelfsprekend ben je op de plek van bestemming ook niet genoodzaakt de tas continu op je auto te laten zitten zoals je daar wel toe genoodzaakt bent met een vaste koffer of bagagerek. De tas levert zo'n 75 liter extra bagageruimte op en dat is een welkome aanvulling op de toch wel kleine kofferbak van de Honda S2000.

Wat ik opvallend vind is dat de kofferbak van de Honda zelfs kleiner is dan die van de Mazda MX5. De kofferbak is wel mooier afgewerkt en wat dieper maar qua inhoudt moet hij de kleine Mazda toch voor laten gaan.

De plannen voor de komende tijd? De katvervanger monteren en vooral veel rijden. In de zomervakantie verwacht ik toch al snel weer zo'n 3 á 4.000 duizend kilometer erbij te zetten en dat geeft me mooi de tijd om wat nieuwe modificaties te bedenken voor de Honda. Een cold air intake staat sowieso hoog op het lijstje en een Spoon uitlaat moet er ook nog een keer komen maar dat heeft op dit moment allemaal geen prioriteit.

Voor nu: eerst deze zomer maar eens lekker genieten van het open rijden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door GunSpeed » ma 17 jun 2013, 13:58

Hé Tom, leuke write up!! :twisted:

Zo te lezen ben je wel heel tevreden over je nieuwe aanwinst... ook al veel kilomters afgemaald op korte tijd ;)

Het hoge comfortgevoel zal, zoals je zelf al aangaf aan de hoge flanken van de 16 inchers liggen. Misschien later er eens 17 of 18 inchers onderleggen om nog wat meer informatie van het wegdek door te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, de S2000 heeft een supergoed onderstel van huize uit. 8-)

Meer wind binnenkrijgen met de S2000 dan met de MX5, dat verwondert mij toch een beetje want de MX5 is toch al geen toonbeeld op dat gebied... :o Was dat met de ramen geopend of niet?

En hoe zit het eigenlijk met de remmen? Zijn deze voldoende om dit kleine monstertje op tijd tot stilstand te brengen? Ik vraag dit omdat er standaard maar 16 inch velgen op staan wat met zich meebrengt dat de remschijven/klauwen niet van de grootste kunnen zijn.

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 jun 2013, 21:19

Vanavond de test pipe laten monteren. Zulke relatief simpele klussen blijken toch altijd meer werk dan je denkt. De schroef waarvan je denkt dat hij nooit los zal gaan is geen probleem en de ogenschijnlijke simpele schroefjes zijn een hel! Na een klein uur zat hij er toch onder. :df:

Hij klinkt erg lekker! Er zit nu een snerpje in die boven de 5.000 toeren merkbaar wordt.

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » di 18 jun 2013, 14:26

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door @@lgra » do 20 jun 2013, 07:49

Hoi: Leuke auto heb je> Stuurt erg fijn zo'n ding en is ook vreselijk goed. Ik las je stukje over windgeruis. Het is misschien niet het fraaist, maar een windscherm direkt achter de stoelen is erg aan te bevelen. Wij zijn 2 weken geleden (Ja toen het overal erg slecht weer LEEK, vanuit Cogoleto (Nabij Genua), vrijwel non stop naar Groningen gereden, waarbij alleen bij De Brenner het dak even dicht moest vanwege de sneeuw....... Wel met winscherm natuurlijk en dan te bedenken dat het een vierzitter is, die normaliter nog meer turbulentie heeft met het dak eraf. Gewoon halen zon scherm, en je zult merken dat je vanaf 10 graden als comfortabel met het spul eraf kunt rijden. Overigens: is dit topic niet vreselijk off topic, voor wat betreft titel en inhoud? Tis leuk maar hoort natuurlijk totaal niet thuis hier. ;)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » do 20 jun 2013, 10:15

Daarom ook het sub forum: je andere auto. De S2000 heeft een soort van windscherm en daar maak ik gebruik van maar het zou nog iets efficiënter mogen zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » za 22 jun 2013, 17:14

Zo. Weer even een kleine update.

Ik heb vanmiddag de diff olie laten vervangen. Ik kon in de documentatie bij de auto niet direct terugvinden wanneer dat voor het laatst gebeurd was dus dat op voorhand maar laten uitvoeren. De olie was in totaal een kleine drie tientjes dus het risico van een kapot diff niet waard. Ik heb bekozen voor de 75W140 olie van Castrol. Honda monteert standaard een 75w90 olie maar deze schijnt te dun te worden. Bij zware belasting en veel circuit gebruik wordt er een 75W190 geadviseerd maar rekening houdend met mijn gebruik heb ik er voor gekozen om om de 75W140 in het differentieel te stoppen.

Ogenschijnlijk simpele klusjes worden toch al snel weer een grote opgave als het juiste gereedschap niet voorhanden is. Gelukkig is Roy Spenkelink een handige man en heeft hij doormiddel van een een stukje slang het voor elkaar weten te krijgen om de olie in het differentieel te stoppen.

http://instagram.com/p/a3MCdPQ3oI/

Verder ben ik van plan om toch maar weer een ander stuur te gaan monteren. Arnold Naber van Trackdayparts heeft het vorige LTEC stuur in mijn Fiesta geleverd en dat is erg goed bevallen moet ik zeggen. Ik zat laatst in een een auto waar een OMP stuur inzat en ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen een stuur van OMP en een LTEC stuur dermate hoog vind dat ik op dit moment sowieso voor een LTEC stuur ga. Het enige waar ik altijd spijt van heb gehad in de Fiesta was dat ik voor het leren stuur ben gegaan dus deze keer zal het sowieso een Suede stuur worden. Ik twijfel alleen nog over een deepdish stuur of een gewone.

Wat moet het dus worden?

Afbeelding

of:

Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » za 22 jun 2013, 17:18

Dus:

Afbeelding

Of meer ziets:

http://i843.photobucket.com/albums/zz35 ... e37349.jpg

Lastig hoor. Ik denk dat ik met een deepdish het stuur te dicht bij mijn lichaam krijg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door henri » zo 23 jun 2013, 20:13

Ik zou het OMP stuur nemen. Dat zit tenminste aan de goede kant 8-)

Als je bij Trackdayparts gaat shoppen, kies dan wel voor LTEC of OMP. Over de QSP sturen lees ik wat mindere ervaringen:

http://www.rallye.nl/forum/showthread.p ... light=ltec

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 jun 2013, 12:26

Momo naaf is besteld. Nu de keuze voor het stuur nog maken. Lastig hoor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Ajavas » wo 26 jun 2013, 19:22

:D Ontzettend mooie auto Tom en gaaf geluid met deze uitlaat!
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 jun 2013, 20:08

Thanks!

De Modifry clip was al binnen. Montage ging vrij makkelijk en ziet er netjes uit.

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Fido#77
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 mei 2013, 11:44

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Fido#77 » do 27 jun 2013, 07:28

Uber coole auto!!!
:lol:
Leuke verslagen ook!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » do 27 jun 2013, 14:28

Thanks!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » za 12 okt 2013, 17:23

Nou Vanmorgen begonnen bij Auto Spenkelink om een heel leger aan klusjes te gaan uitvoeren. Er stond onder meer op het programma om de EGR klep en de luchtpomp te verwijderen en mijn nieuwe luchtfilter te monteren. Een oliebeurt was ook nodig en toen we aan het werk kwamen werd duidelijk dat de multiriem ook wel een keer vervangen mocht worden. Die dus ook maar even meegepakt.

Een paar plaatjes.
Auto op de brug:
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Luchtfilter ligt klaar.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Oude luchtfilterbak verwijderd.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Bumper er voor weg.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Oude luchtfilterbak met allemaal EGR leidingen en zooi.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Olie filter, luchtfilter set en de nieuwe multiriem.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Oude multiriem.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Luchtfilter gemonteerd met een kapot gesneden Praxis klus emmer eromheen als schild tegen binnendringend water.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Luchtfilter gemonteerd. Oil catch can een nieuwe plek gegeven en de nieuwe multiriem geplaatst.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Shot vanaf de zijkant. De emmer heb ik nog wat bij moeten snijden.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Eentje om het af te leren.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Ik kan zeker verschil merken met het nieuwe luchtfilter. Vanwege de keiharde regen die hier momenteel valt nog niet heel veel vol gas door kunnen trekken maar hij pakt ook onder deellast merkbaar beter op. Ook is dit luchtfilter een stuk luider dan het fabrieksfilter met de deksel eraf. Ik denk dat het betere oppaken vooral te maken heeft met het feit dat het standaard luchtfilter behoorlijk vies was.

De kleppen hebben we niet kunnen stellen omdat ik het vereiste gereedschap niet bij de hand heb. Bak olie bleek niet nodig. Die was nog net zo mooi goudkleurig als nieuw.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door up! » za 12 okt 2013, 17:48

Goed bezig Tom! En goed dat je hebt besloten de auto toch maar te houden!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Tom Westendorp » zo 13 okt 2013, 15:44

Thanks! Zojuist even een filmpje gemaakt.

Het was zo:



En nu is het:

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door Ron UP » ma 14 okt 2013, 09:36

Gaaaaafff geluidjuhhhhhh
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Tom zijn Honda S2000.

Bericht door GunSpeed » ma 14 okt 2013, 14:55

Nice!!! 8-) 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie