Posten in verkooptopics.

Hier vind u de algemene voorwaarden en de nieuwtjes omtrent het forum.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Posten in verkooptopics.

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 jun 2014, 13:41

Waarde forumgenoten,

We zijn hier op het forum niet de moeilijkste. Alles mag. Wil je off topic iets bespreken dan doen we daar niet moeilijk over. Helaas hebben wij de laatste tijd vele malen moeten constateren dat het af en toe niet helemaal duidelijk is waar de fatsoensnormen beginnen en eindigen. Sommige gebruikers hebben met de beste bedoeling een tip voor een product van een sponsor tegen een lagere prijs geplaatst in een verkooptopic. Dat bericht is verwijderd en de betreffende forum member heeft zijn excuses aangeboden omdat hij niet had gezien dat het een topic van een sponsor betreft.

Voor zover lijkt er dus niet zoveel aan de hand. Ware het niet dat er nog geen 4 dagen later wederom iemand met een tip komt en de hele groupbuy om zeep helpt. Het was voor Merkx de druppel. Volledig begrijpelijk maar wel erg jammer voor de forum members die gebruik hadden willen maken van de groupbuy.

In dit geval gaat het om led lampen van Xenonlamp.nl die aangeboden worden in samenwerking met Van den Udenhout. Hoewel Xenonlamp.nl geen sponsor meer is moet ik zeggen dat ik het fantastisch vind dat zulke initiatieven dan toch worden ingevuld en de forum members gebruik kunnen maken van een goede prijs.

Hoewel het logisch zou zijn om in te stellen dat het vanaf nu verboden is om prijstips te plaatsen in het verkoopforum van een sponsor, vind ik dat niet ver genoeg gaan. Als iemand iets aanbied dan vraagt diegene daar een prijs voor. Ben je het niet eens met de prijs dan kun je een bieding doen richting de verkoper of een pb sturen met een beter prijsvoorstel. Het is vanaf nu dus uitdrukkelijk verboden om prijzen te bespreken in alle verkooptopics. Denk je dat een forum member zijn auto te duur te koop heeft staan? PB hem dan en leg het uit. Vind je een set velgen wat te duur geprijsd? PB de verkoper dan en leg uit wat ze volgens jou waard zijn. Ben je van mening dat een sponsor te duur is met een aanbieding? PB de sponsor dan en geef aan waar het volgens jou aan schort.

Maar ga niet in het topic aangeven waar je een product goedkoper kunt kopen.

Ik vind het werkelijk alle fatsoensnormen te boven gaan. Als je ziet wat de sponsoren voor het forum doen. Als je ziet wat de sponsoren een tijd en energie in de groupbuys steken dan snap ik werkelijk niet waarom sommige mensen van mening zijn dat een andere partij die misschien iets goedkoper is een beter alternatief is. Het is allemaal liefde oud papier werk. Op een groupbuy wordt negen van de tien keer amper iets verdient en kan het net uit. In plaats van dat de omzet dan gegund wordt gaan mensen roepen waar er wellicht nog een euro te halen is. Ik snap dat werkelijk niet. Zonder sponsoren geen forum. Zo simpel is het ook.

Ik heb in het topic van de led groupbuy ook al uitgelegd hoe ik er over denk. Ik verneem graag de opinie van de forum gebruiker. Ik zal dit topic daarom open laten staan. Feit is dat de volgende die meent een verkooptopic om zeep te helpen een ban voor een maand krijgt. Gebeurt het daarna nog een keer zal een permanente ban ingevoerd worden. Ik vind het heel erg jammer dat ik zulke drastische maatregelen moet aangeven om iets, wat in mijn ogen volstrekt absurd is, tegen te gaan.

Wellicht is het beter om het reageren op verkooptopics maar helemaal uit te schakelen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Posten in verkooptopic sponsoren.

Bericht door Xanderv » zo 29 jun 2014, 14:30

+1
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaaf01
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 20:11

Re: Posten in verkooptopic sponsoren.

Bericht door Gaaf01 » zo 29 jun 2014, 14:43

+ 2


Sent from my iPad using Tapatalk HD
High UP! 60PK BMT -> Light Silver-> Executive pakket-> Spoke Velgen-> uitlaatsierstuk-> VAGcom instellingen

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Posten in verkooptopic sponsoren.

Bericht door Touchwood » zo 29 jun 2014, 14:46

Niet meer kunnen reageren op verkoop-topics zie je wel meer in cyberspace. Is wellicht het beste.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Posten in verkooptopic sponsoren.

Bericht door Jos Bosch » zo 29 jun 2014, 15:14

Tom,

Zoals je had gelezen had ik ook gereageerd in het topic van onze sponsor.Maar maakte een compliment voor de goede actie en dat was het zeker.
Mijn tweede reactie had ik mischien aan jou moeten overlaten maar vond het ook niet passen en dan druk ik mij zeer netjes uit.

Dus ben het helemaal met je eens.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Posten in verkooptopic sponsoren.

Bericht door Autheo » zo 29 jun 2014, 17:37

Tom, jouw voorstel om alle prijsdiscussies in de verkooptopics te bannen, onderschrijf ik helemaal. Vragen en opmerkingen over een gevraagde prijs kunnen inderdaad via de PB.
Petrolhead Tom schreef:
Wellicht is het beter om het reageren op verkooptopics maar helemaal uit te schakelen.
Reageren helemaal uitschakelen lijkt mij wat jammer. Vooral voorstellen om tot een groeps-buy te komen kunnen dan niet meer makkelijk geinventariseerd worden. Wat eventueel wel een optie is, maar dat kost jou meer werk, is dat reacties alleen na goedkeuring van de webmaster geplaatst worden. Maar misschien is deze waarschuwing eerst afdoende, om mensen even bij de les te laten blijven.
Nog wel een tip: noem het verbod op prijsdiscussies en verwijzingen naar andere sites nog even in de snelstartgids.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 jun 2014, 18:04

Laat ik even voorop stellen dat ik het uitschakelen van reacties ook echt als laatste middel zie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door Menaz » zo 29 jun 2014, 22:00

Precies om die reden hebben wij het op SO ook lang geleden uitgeschakeld. Alleen in gevraagd-topics kan gereageerd worden. In aanbod niet meer.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

VladUP!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 15:12

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door VladUP! » di 01 jul 2014, 15:27

als reageren uitgeschakeld wordt is groupsbuy ook lastiger omdat de animo niet gelijk duidelijk is en mensen na verloop van tijd warm lopen en/of niet elke week een paar keer op het forum kunnen kijken. Ikzelf ben namelijk ook best wel geïnteresseerd in de lampjes en vond het op zijn zachts gezegd jammer toen ik de thread verder door las en zag dat het helemaal geannuleerd was.. Ik geef Eric natuurlijk groot gelijk maar het is wel jammer dat een klojo het verpesten moet :(

Maar om reacties uit te schakelen zou alles nog gecompliceerder maken imho.

Gogo Eric!!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door Tom Westendorp » di 01 jul 2014, 17:56

Ik wil ook liever niet de reacties uitschakelen om alle voor de hand liggende redenen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door Menaz » wo 02 jul 2014, 19:07

Gewoon een apart subboard aanmaken voor groupbuys.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door oppermii » wo 02 jul 2014, 19:10

Misschien is het wat om een zinnetje onder de aanbieding te zetten "discussies over prijzen bij concurrenten worden niet gewaardeerd". Dan denkt men misschien wat beter na alvorens te posten.

Gebruikersavatar
Niels9
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 08:19
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door Niels9 » wo 02 jul 2014, 22:08

Volledig mee eens Tom! Het is natuurlijk jammer dat het zo moet, maar goed dat je het doet!

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Posten in verkooptopics.

Bericht door broker » vr 04 jul 2014, 21:41

Uit ervaring als (nu ex-)voorzitter van de Volvo 700 vereniging vrees ik dat het uiteindelijk uitdraait op het niet meer mogelijk maken van reacties op een verkoopitem. Binnen de Volvo 700 vereniging hebben we hier ook leergeld mee betaald. Op ieder forum zitten figuren die maar iets roepen, alles is te duur, is niet goed, ergens anders goedkoper, zaken of auto's afbranden op basis van een plaatje, etc. waarmee de animo voor een forumlid om überhaupt iets te organiseren of te koop aan te bieden ernstig afneemt of sterker nog, dat men dat niet meer durft, bang voor alle commentaar en op- en aanmerkingen. Jaren heeft dit regelmatig tot flinke binnenbrandjes geleid en hebben we besloten om het reageren op advertenties binnen ons forum onmogelijk te maken. Dat was wel jammer maar het heeft tot grote rust geleid en werkt dus. Bij een groupsbuy kunnen leden aan de organisator opgeven of ze meedoen en die meldt in zijn topic hoe de stand is, stelt eventueel een einddatum vast en meldt of de buy ja of nee doorgaat.

Laten ik hopen dat de leden hier verstandiger zijn en dat dit soort maatregelen niet nodig zijn.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Plaats reactie