Huurauto vergeleken met de Vagling

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door Autheo » ma 13 jan 2020, 15:06

Wie heeft er, bijvoorbeeld tijdens vakanties, wel eens van een huurauto gebruik gemaakt? En hoe beviel die in vergelijking met de eigen Vagling? Ben wel benieuwd naar die ervaringen.

Zelf heb ik afgelopen december tijdens mijn vakantie 2 weken zo'n 2500 km gereden in een Kia Picanto. Een prima auto, maar die kon toch niet tippen aan mijn Mii! De Picanto is veel stugger geveerd, en voelt minder comfortabel aan. Hoewel ik een handgeschakelde had besproken, werd het een automaat. Die automatische bak schakelde weliswaar prima, maar ik vond wel dat de motor daardoor toch wel behoorlijk in de toeren gehouden werd (zo'n 3000 tpm), met daardoor ook een hoger verbruik. De Picanto was bovendien uitgerust met een akoestische lane-assist en distance control, wat een voortdurend onrustig gepiep opleverde, zowel bij rijstrookwisselingen als in normaal stadsverkeer. Misschien was dat geluid wel uit te schakelen, maar het instructieboekje was helaas niet in Europees schrift beschikbaar.

De vakantie was heel leuk, maar wat rijden betreft vond ik het weer een feest om in m'n Mii te stappen!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door damianw26 » ma 13 jan 2020, 15:28

Op vakantie krijg ik vrijwel altijd een fiat panda mee van het laatste model, een grappige auto maar de rijeigenschappen (al dan niet door de smalle bandjes) zijn zeer ondermaats, en de besturing is extreem licht. Ook is er nog de city stand waardoor het stuur al draait als je er tegenaan blaast bij wijze van spreken. Wel is het de enige A segmenter met een hoge instap en veerweeg waardoor je in kuilen en dergelijke wegkomt zonder vast te lopen. Ook de 1.2 viercilinder vind ik niet beter, je hebt niet het stationaire getril maar de 1.2 is langzaam over het gehele toerenbereik en al helemaal met de airco aan. Ook voelt de pook aan alsof je hem er zo uitbreekt Ik zou voor geen goud willen ruilen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door dennuus1 » ma 13 jan 2020, 19:57

Laatste vakantie een nieuwe Nissan Micra als huurauto gehad, had kleinste klasse geboekt, maar kreeg een maatje groter mee.

0,9 Tce motor van Renault... Wat een verschrikking zeg. Er gebeurt werkelijk 0,0 voordat de turbo mee doet, en als de turbo eenmaal wat doet dan word je 2 seconden vooruit "getrokken" om vervolgens weer in te kakken. Ik was er na 12 dagen helemaal klaar mee.

Verder rijd ik met m'n beroep wel dagelijks in andere auto's, ook in veel gebakjes. Blijf van mening dat de VAG drieling wel het lekkerste rijd in z'n klasse. Qua rijeigenschappen en interieur (als je een fatsoenlijke uitvoering hebt) voelt het aan als "iets meer auto" dan z'n concurrentie.

Nieuwe Picanto is ook een erg leuke auto om te zien, maar qua interieur, afwerking en rijeigenschappen is het toch nét iets minder.

Auto's als de Panda, Aygo, Twingo etc komen wat mij betreft niet eens in de buurt.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door N!jntje » di 14 jan 2020, 09:23

Laatste vakantie een Dodge Charger gehad en daarmee een kleine 6000 km gereden in 3 weken tijd.

Behalve de benzinemeter die hard naar beneden gaat.... zou ik er best 1 willen hebben :lol:

Maar dat laat mn bankrekening niet toe :twisted:

Wat een heerlijke auto! Zit is goed. Geluidssysteem is meer dan top (zelfs tov mijn aangepaste audio in de up). Iedere bocht kan je hoeken. Het geluid van de meer dan 300 pk is heel leuk. En dan de westkust van USA erbij dat maakt het af.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door dennuus1 » di 14 jan 2020, 18:00

N!jntje schreef:
di 14 jan 2020, 09:23
Laatste vakantie een Dodge Charger gehad en daarmee een kleine 6000 km gereden in 3 weken tijd.

Behalve de benzinemeter die hard naar beneden gaat.... zou ik er best 1 willen hebben :lol:

Maar dat laat mn bankrekening niet toe :twisted:

Wat een heerlijke auto! Zit is goed. Geluidssysteem is meer dan top (zelfs tov mijn aangepaste audio in de up). Iedere bocht kan je hoeken. Het geluid van de meer dan 300 pk is heel leuk. En dan de westkust van USA erbij dat maakt het af.

Het mooie is dat dit soort auto's daar redelijk betaalbaar zijn.

Alleen hier in Nederland.... Je moet hier hard werken om een koekblikje te kunnen rijden.

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door Utah » wo 15 jan 2020, 16:55

Deze was onze huurauto.

Ik vemoed dat onze Up GTI in de koffer zou passen...

Afbeelding
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door Autheo » wo 15 jan 2020, 23:05

Utah schreef:
wo 15 jan 2020, 16:55
Deze was onze huurauto.

Ik vemoed dat onze Up GTI in de koffer zou passen...

Afbeelding
Overdrijven past wel bij een amerkikaanse auto ;) Maar dat je je up zo onderschat had ik niet verwacht.

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door Utah » za 18 jan 2020, 04:43

It is all a matter of speaking... zoals ze daar zo mooi zeggen.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Huurauto vergeleken met de Vagling

Bericht door Utah » za 18 jan 2020, 04:44

En het GTI tje is wel degelijk een klein en guitig wagentje. Tov de andere wagens die hier staan is hij de lilliputter. Maar daarom niet minder dapper en kranig.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Plaats reactie