Kijkt iemand Formula E?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Tom Westendorp » vr 21 dec 2018, 08:53

Afgelopen weekend voor het eerst een hele race kunnen kijken nu het wisselen van de auto’s eraf is. Best vermakelijk eigenlijk! Het is een klasse waarin veel producenten instappen dus ik verwacht dat de entertainment waarde alleen maar omhoog gaat. Het is natuurlijk geen F1 maar wel een prima zoethoudertje totdat het seizoen weer begint.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door edwin blank » za 22 dec 2018, 09:38

Hallo Tom,

Dit is een autoforum met de Up! als onderwerp.
Dagelijks worden we al geconfornteerd met het nieuwe EVangelie waarbij uiteindelijk de modale autobezitters weer het gelag gaan betalen en de "superieure" Gutmenschen vrolijk rondrijen in hun subsidie-doos op wielen.
Wellicht is het niet verstandig om dat hier ook te doen, ik ken genoeg autoliefhebbers die om die reden bij dit soort formus afhaken.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Emiel25 » za 22 dec 2018, 10:04

Ik geloof dat het antwoord ‘nee’ is bij Edwin.
Formule 1 kijk ik vanaf 1990, alle races. Formule E nog nooit gezien. Maar ik zeg niet dat ik nooit ga kijken. Er zijn ook veel andere leuke raceklasses, ik kan niet alles kijken. Ik richt me op Formule 1 en Dakar (althans; wat daarvan nog over is).
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Autheo » za 22 dec 2018, 14:49

edwin blank schreef:
za 22 dec 2018, 09:38
Hallo Tom,

Dit is een autoforum met de Up! als onderwerp.
Dagelijks worden we al geconfornteerd met het nieuwe EVangelie waarbij uiteindelijk de modale autobezitters weer het gelag gaan betalen en de "superieure" Gutmenschen vrolijk rondrijen in hun subsidie-doos op wielen.
Wellicht is het niet verstandig om dat hier ook te doen, ik ken genoeg autoliefhebbers die om die reden bij dit soort formus afhaken.

Edwin
Hallo Edwin,
Tom heeft dit onderwerp geplaatst in de rubriek "Off-Topic", daar worden dus ook dingen besproken die niets met de Vaglings (dus On-Topic) te maken hebben. Het is al een tijd heel gewoon hier op het forum om ook ook andere dingen dan alleen maar Vagling gerelateerde zaken te bespreken. Ik vind het als forumlid en autoliefhebber leuk om zo ook te zien welke andere interesses men heeft. Al boeit mij persoonlijk de hele autoracerij helemaal niks, toch vind ik het leuk te zien dat anderen daar wel plezier in hebben. Ik weet wel dat de IC racerij in de verder ontwikkeling van de brandstofmotor een rol heeft gespeeld. En ik kan me voorstellen dat met de E-racerij dat ook het geval zal zijn. Waar daar interessante zaken uit naar voren komen, wil ik daar best iets over horen.
Overigens: als iemand geen zin heeft in die Off-Topic onderwerpen, kan hij deze rubriek toch gewoon links laten liggen? Dat jij niet geïnteresseerd bent in EV, is jouw goed recht. Maar er zijn er genoeg die daar wel interesse in hebben. Wat mij betreft kan dat hier dan ook gerust aan de orde blijven komen. Ik zal niet afhaken ;)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door edwin blank » zo 23 dec 2018, 08:52

Hallo,

Daarom heb ik ook de vraag gesteld en het woord "wellicht" gebruikt.
Mensen moeten vooral schrijven en lezen wat ze zelf willen.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Tom Westendorp » zo 23 dec 2018, 11:28

Beste Edwin,

Dit topic heb ik geopend in het Off Topic gedeelte omdat de Formula E wordt gezien als belangrijke ontwikkelplaats voor elektrische auto’s. Zoals Autheo ook al aangeeft staat het je geheel vrij om dit topic over te slaan. De races in Formula E zijn dan qua geluid van de auto’s wel ver onder de maat maar in tien ronden Formula E zit meer actie dan in sommige F1 races. Daarnaast is mijn interesse in elektrische auto’s groeiende omdat ik er vanaf volgend jaar verschillende in de showroom mag ontvangen.

Verder krijg ik wel het gevoel dat je elke mogelijkheid aangrijpt om de bezoekers van dit forum aan te geven hoe hartgrondig je elektrische auto’s haat. Dat mag natuurlijk, het is een vrij medium echter zal deze ontwikkeling de komende jaren overslaan van de Gutmenschen en subidie rijders, zoals jij ze zo mooi noemt, naar de gewone man. Je vind het misschien niet leuk om te horen maar voor veel mensen is een elektrische auto een top oplossing. Wanneer je dak toch al vol ligt met zonnepanelen hoef je het huis niet meer uit om te tanken, om maar eens een voordeel te noemen.

Mijn liefde voor de verbrandingsmotor is oneindig. Ik zal er mee doorrijden tot het niet meer kan maar aan de andere kant juich ik de ontwikkeling van elektrische auto’s van harte toe. Met een beetje geluk zaken de prijzen van tweedehands drie-series straks als een huis in elkaar en kan ik goedkoop upgraden naar een 335i terwijl iedereen in een zielloze Tesla stapt.

Tot slot valt niet te ontekken dat een elektrische auto schoon is. Een elektrische auto stoot niets uit. Natuurlijk komt er bij de productie van een auto veel vervuiling in de lucht maar dat is bij een conventionele auto niet anders. De elektrische auto gaat efficienter met zijn brandstof om en de accupakketten krijgen inmiddels massaal een tweede leven. Dat is geen kletspraat maar valt gewoon te onderzoeken. Zelfs een elektrische auto die op kolenstroom rijdt is nog steeds schoner dan een brandstof auto of je het nou leuk vind of niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door edwin blank » zo 23 dec 2018, 17:40

Beste Tom,

Ik "haat" electrische auto's helemaal niet maar heb er ook helemaal niets mee.
Wel heb ik een hekel aan mensen die beweren dat een electrische auto de oplossing is voor een niet bestaand probleem.
Los van het feit dat ik beste begrijp dat minder brandstofauto's in de stedelijke omgeving de zuurstofkwaliteit wellicht marginaal zal verbeteren, zal het op de momentele klimaatgekte geen enkele invloed hebben.
Een wetenschappelijke discussie is al jaren niet meer gewenst en zo ongeveer alles wordt bij elkaar gelogen wanneer er enige kritiek komt op dit nieuwe geloof.
Wat ik wel kan en wil voorspellen is dat deze klimaatgekte onvoorstelbare schade aan de economie zal toebrengen zonder enig resultaat.
Het zal mij persoonlijk financieel niet meer raken maar mondiaal wel miljoenen mensen met een baan die straks met lege handen zullen staan.
Ik ga nu weer verder met mijn autohobby.


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Autheo » ma 24 dec 2018, 14:48

edwin blank schreef:
zo 23 dec 2018, 17:40
Beste Tom,

Ik "haat" electrische auto's helemaal niet maar heb er ook helemaal niets mee.
Wel heb ik een hekel aan mensen die beweren dat een electrische auto de oplossing is voor een niet bestaand probleem.
Los van het feit dat ik beste begrijp dat minder brandstofauto's in de stedelijke omgeving de zuurstofkwaliteit wellicht marginaal zal verbeteren, zal het op de momentele klimaatgekte geen enkele invloed hebben.
Een wetenschappelijke discussie is al jaren niet meer gewenst en zo ongeveer alles wordt bij elkaar gelogen wanneer er enige kritiek komt op dit nieuwe geloof.
Wat ik wel kan en wil voorspellen is dat deze klimaatgekte onvoorstelbare schade aan de economie zal toebrengen zonder enig resultaat.
Het zal mij persoonlijk financieel niet meer raken maar mondiaal wel miljoenen mensen met een baan die straks met lege handen zullen staan.
Ik ga nu weer verder met mijn autohobby.


Edwin
Dag Edwin,
Je haat elektrische auto's niet, maar je hebt wel een hekel aan mensen die.....
En dan volgt jouw relaas, dat aan alle kanten de volledige kenmerken van 'nepnieuws' heeft. Met populistische taal overal tegenaan schoppen, maar niets concreet onderbouwen. Het 'leugens' en 'geloof' noemen van andere inzichten dan de jouwe, en met termen als 'wetenschappelijk' strooien om te laten lijken alsof jouw verhaal plausibel is. Edwin, jij hebt het volste recht om te vinden wat je vindt. Maar zonder gedegen onderbouwing lijkt mij jouw bijdrage van weinig waarde, en zegt het meer over jezelf dan over het onderwerp.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door edwin blank » di 25 dec 2018, 07:44

Theo,

Dit is niet het medium om een uitgebreide discussie te voeren over de klimaat hoax.
Er is genoeg op dit gebied te vinden.

"En dan volgt jouw relaas, dat aan alle kanten de volledige kenmerken van 'nepnieuws' heeft."

Tja, ik hoef hier voor de oplettende lezer eigenlijk niets meer aan toe te voegen.....
Het lijkt wel een citaat van Ollongren, zij is nu ook niet bepaald een liefhebber van een zinvolle discussie gebleken....

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Tom Westendorp » di 25 dec 2018, 10:04

Heren, wat mij betreft is dit forum een prima medium om een inhoudelijke discussie te voeren. Dit hoeft zich niet tot de Vagling te beperken zoals in het verleden al vaker is gebleken.

Vriendelijke verzoek daarbij is wel om dan de discussie te voeren op de inhoud en niet op de man. Op die manier houden we het constructief. Wellicht kunnen we als forumbezoekers elkaar tot nieuwe inzichten laten komen of nog iets opsteken van een ander.

Mocht daar geen behoefte aan zijn dan graag hieronder weer verder over Forumala E en alles wat daar bijhoort zonder de discussie op de man te voeren.

Dank u.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door edwin blank » di 25 dec 2018, 13:54

Tom,

Volledig mee eens!

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Autheo » di 25 dec 2018, 23:59

Ja Tom, ook helemaal mee eens om alleen inhoudelijke discussies te voeren. Zullen we dan ook afspreken dat we die wel goed onderbouwen? Lijkt me wel een voorwaarde om er iets van op te kunnen steken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 dec 2018, 08:14

Vanzelfsprekend. De volgende keer dat jij dus iemand beticht van het verspreiden van nepnieuws verwacht ik ook een onderbouwing waaruit blijkt dat zulks het geval is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Autheo » wo 26 dec 2018, 09:40

Tom, je hebt een pb.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kijkt iemand Formula E?

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 dec 2018, 11:17

On topic san maar weer. Voor de mensen die nog niet hebben gekeken hierbij de highlights van race 1.

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie