De andere drieling gespot.

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

De andere drieling gespot.

Bericht door JCC » do 26 jun 2014, 10:18

Vannochtend de eerste van de andere drieling gespot.
Namelijk de C1.

Op het scherm vond ik de nieuwe C1 al de leukste eruit en in het echt is de voorkant ervan echt stoer om te zien.
Interieur is nog heel herkenbaar van de vorige type. Maar nu moderner en volwassener met hoogglans en normale knoppen.

Gister was ik bij de toyota dealer en daar stond in de showroom al een plek klaar voor de nieuwe aygo.

Morgen mag ik de up ophalen. En om eerlijk te zeggen heb ik eerst even gekeken wat de aygo ging worden voordat ik bestelde.
Maar na een testrit in de up en de eerste foto's van de aygo gezien te hebben ben ik maar gauw naar de vw dealer gerend. :mrgreen:

Iemand anders al de nieuwe andere 3ling gesopt?

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door henri » do 26 jun 2014, 18:38

Ik ga morgen of zaterdag naar de C1 en 108 kijken bij de dealer. Ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uitzien en wat ze in een voor mij geschikte uitvoering gaan kosten.

De Aygo schijnt begin juli bij de dealer te staan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Tom Westendorp » do 26 jun 2014, 18:46

Ik heb de eerste tests gelezen en gekeken. Veel van hetzelfde ten opzichte van het vorige model (onderstel en motor) en het interieur is nog steeds rumoerig. Dat viel mij echt positief op aan de up! Hierna komt er bij mij dus een Vagling.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door MAZE » vr 27 jun 2014, 20:28

JCC

Iemand anders al de nieuwe andere 3ling gesopt?

Jup bij de dealer al, binnenkort er een rondje mee toeren, tevens ook met de nieuwe twingo die ik al op de trailers heb zien staan. Ik zit dicht bij t vuur verkopers als vrienden bij diverse merken.

Zal morgen eff foto s uploaden

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door henri » vr 27 jun 2014, 20:39

Vanmiddag de 108 bekeken bij de dealer. Na de eerste indruk gaan de euro's nog niet kriebelen bij mij :p Zeker geen lelijke auto, meer auto dan een 107, maar een beetje gewoontjes, net als velen dat van de UP/Mii/Citigo vinden.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Menaz » ma 30 jun 2014, 22:07

Heb al wel een trailer met Aygo's gespot. Net Skittles.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Tom Westendorp » ma 30 jun 2014, 22:15

Het schijnt dat ze net zo rijden als mijn type Aygo. Nou dan pas ik hoor!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Menaz » ma 30 jun 2014, 23:18

Dat mirrorlink is op papier wel een mooi systeem. In de praktijk schijnt het alleen nog niet zo goed te werken.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door broker » di 01 jul 2014, 12:41

Ik heb de afgelopen 5 jaar in een C1 ambiance met automaat gereden. Nu het nieuwe model uitkwam ben ik proef gaan rijden. Qua rijden niets beter dan de oude. Met een decibelmeter gemeten maakte mijn oude C1 bij 120 km/u 73db herrie. De nieuwe op dezelfde dag, weer en weggedeelte 74db. Toen dezelfde dag een up opgehaald en slechts 70db. Een wereld van verschil dus. Qua design vind ik de nieuwe C1 hartstikke leuk, zelfs iets leuker dan de up maar het rijden en de grotere ruimte achterin hebben bij mij de doorslag gegeven. Ik hoop half september mijn nieuwe groove up in hot orange te hebben. Met automaat ntuurlijk. De C1 is wel een uitermate betrouwbaar en goed autootje gebleken. Op 1 lekkend raamrubbertje na nooit iets aan gehad. Nu staat de teller bijna op 100000 km en het reguliere onderhoud bij de dealer volgens het boekje heeft over al die km's slechts 1050 euro gekost. Dus dat is echt super voor een budgetautootje. Gemiddeld verbruik over die bijna 100000km was 1: 18,5. Dus wat dat betreft heeft mijn nieuwe up nog wat te bewijzen. Maar aangezien ik relatief veel snelweg rijd en toch een kleine auto wilde, heb ik gekozen voor het betere comfort van de up. Maar de eerste drieling, en zeker de C1, heeft nog steeds een warm plekje in mijn (auto)hart.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Niels9
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 08:19
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Niels9 » di 01 jul 2014, 13:18

Persoonlijk vindt ik nieuwe generatie 108, C1 en Aygo er allemaal qua design op vooruit gegaan. Helaas heb ik nog geen van deze drie mogen besturen... hier ben ik wel erg benieuwd naar. Ik ben met de "oude" Aygo en 107 meermaals op pad geweest, maar dit is qua rij- en stuurgedrag een beste klap minder dan een UP!. En om dan nog maar te zwijgen over de zitpositie ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Tom Westendorp » di 01 jul 2014, 14:36

broker schreef:Ik heb de afgelopen 5 jaar in een C1 ambiance met automaat gereden. Nu het nieuwe model uitkwam ben ik proef gaan rijden. Qua rijden niets beter dan de oude. Met een decibelmeter gemeten maakte mijn oude C1 bij 120 km/u 73db herrie. De nieuwe op dezelfde dag, weer en weggedeelte 74db. Toen dezelfde dag een up opgehaald en slechts 70db. Een wereld van verschil dus. Qua design vind ik de nieuwe C1 hartstikke leuk, zelfs iets leuker dan de up maar het rijden en de grotere ruimte achterin hebben bij mij de doorslag gegeven. Ik hoop half september mijn nieuwe groove up in hot orange te hebben. Met automaat ntuurlijk. De C1 is wel een uitermate betrouwbaar en goed autootje gebleken. Op 1 lekkend raamrubbertje na nooit iets aan gehad. Nu staat de teller bijna op 100000 km en het reguliere onderhoud bij de dealer volgens het boekje heeft over al die km's slechts 1050 euro gekost. Dus dat is echt super voor een budgetautootje. Gemiddeld verbruik over die bijna 100000km was 1: 18,5. Dus wat dat betreft heeft mijn nieuwe up nog wat te bewijzen. Maar aangezien ik relatief veel snelweg rijd en toch een kleine auto wilde, heb ik gekozen voor het betere comfort van de up. Maar de eerste drieling, en zeker de C1, heeft nog steeds een warm plekje in mijn (auto)hart.
Ik heb nu een Aygo en door alle herrie is het wel een karakterbak. Mooie uitleg! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door RobertJ » di 01 jul 2014, 15:05

In 2006 is het eerste model aygo op de markt gebracht meen ik, dat is ruim 5 jaar eerder dan de up. Dat heeft de aygo dus al gewonnen, maar die 5 jaar veroudering merk je gewoon. Voor 2006 was het een puike auto waar ik destijds veel plezier aan had. Vergeleek je hem met de concurrenten van destijds was ie redelijk stil en comfortabel. Het eerste echte a segmentertje wat alles gewoon netjes deed. Nu ligt de markt er weer anders voor en zit het onderscheidend vermogen meer in het uiterlijk.

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door JCC » di 01 jul 2014, 15:36

Ik heb net even in de nieuwe aygo gezeten. Was toevallig bij de dealer.

En de aygo is qua interieur een hele voorruitgang. Het is wel een echte aygo qua indeling.
De stoelen zitten beter. Materiaal gebruik is volwassener. Al vind ik de kachelbediening nog een beetje goedkoop.
Fijne knoppen op het stuur.
Al om al is het net een oude aygo met een VAG saus erover. :mrgreen:

Kofferbak is ietsjes groter geworden. Nu tussen de oude aygo en de up in, dus nog klein (en hoge tildrempel).
Hoedenplank touwtje zit erop. Wauw.

En van buiten is het een drukke boel geworden, qua lijnen en vormen. Niet mijn smaak maar ook niet lelijk.
Ik houd meer van de rustige up.
En een gedeelte van die x aan de voorzijde waren ze al bezig met die opnieuw vast te zetten met dubbelzijdige tape.. :?

En de prijzen van de aygo zijn best stevig. Kies je niet voor de budget uitvoering dan zit je al aan minimaal 13.000 euro (wat ik ff vlug zag).
Als inderdaad de up iets beter rijdt. Dan gaat de aygo en de rest het moeilijk krijgen ten opzichte van de vaglingen en een paar koreanen.
Dan moeten ze het toch hebben van smaak om te kunnen verkopen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Tom Westendorp » di 01 jul 2014, 17:55

JCC schreef:Ik heb net even in de nieuwe aygo gezeten. Was toevallig bij de dealer.

En de aygo is qua interieur een hele voorruitgang. Het is wel een echte aygo qua indeling.
De stoelen zitten beter. Materiaal gebruik is volwassener. Al vind ik de kachelbediening nog een beetje goedkoop.
Fijne knoppen op het stuur.
Al om al is het net een oude aygo met een VAG saus erover. :mrgreen:

Kofferbak is ietsjes groter geworden. Nu tussen de oude aygo en de up in, dus nog klein (en hoge tildrempel).
Hoedenplank touwtje zit erop. Wauw.

En van buiten is het een drukke boel geworden, qua lijnen en vormen. Niet mijn smaak maar ook niet lelijk.
Ik houd meer van de rustige up.
En een gedeelte van die x aan de voorzijde waren ze al bezig met die opnieuw vast te zetten met dubbelzijdige tape.. :?

En de prijzen van de aygo zijn best stevig. Kies je niet voor de budget uitvoering dan zit je al aan minimaal 13.000 euro (wat ik ff vlug zag).
Als inderdaad de up iets beter rijdt. Dan gaat de aygo en de rest het moeilijk krijgen ten opzichte van de vaglingen en een paar koreanen.
Dan moeten ze het toch hebben van smaak om te kunnen verkopen.
Ik denk dat de Aygo het sowieso moeilijk gaat krijgen omdat de C1 en 108 allebei iets goedkoper lijken te zijn EN leverbaar met een 1.2 motor. Meer pk's is altijd beter! :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

De andere drieling gespot.

Bericht door Xanderv » di 01 jul 2014, 18:23

Hangt er van af of je verbruik inlevert en gewicht meer krijgt toch Tom ? anders hadden veel mensen nu denk ik wel voor een ford fiesta gekozen (1.2 engine of the year toch?).
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door broker » di 01 jul 2014, 20:26

Inderdaad was de drieling destijds baanbrekend. Zeker na de overheidsmaatregelen om mensen in een kleine zuinige auto te krijgen waren de Aygo, C1 en 107 het beste en leukste wat er te koop was. Ik heb destijds ( ik bestelde mijn C1 begin maart 2009) ruim 14 weken geduld moeten hebben voordat ik kon rijden. Ze waren niet aan te slepen. Qua design vind ik de oude C1 nog steeds erg leuk en ook de leukste van de drie. Anders had ik ook niet voor de C1 gekozen. En reed ik wellicht slechts een paar duizend kilometer rondom de deur, dan had ik waarschijnlijk weer een C1 gekocht. Ik vind het een enig wagentje, zeker in de airscape uitvoering. Voor de proefrit had ik hem al helemaal samengesteld: 5 deurs, ETG aut. 68 pk, airscape shine uitvoering in olive brown met rood dak en rode accenten. Met alle luxe die ik er daarnaast bij wilde hebben ( zoals verwarmde stoelen, aut. airco, armsteun, extra getinte ramen achter, mistlampen voor, lederen bekleding) werd ie net zo duur als de Up die ik nu besteld heb. Maar het rijden heeft me heel erg teleurgesteld. Geen enkele verbetering merkbaar t.o.v. mijn huidige, ook zeer luxe, C1. Mijn zoon, die ook vaak in de C1 rijdt, vond dat ook. En dan vind ik het zonde om voor een flink bedrag een nieuwe te kopen. De oude was en is nog steeds prima. Maar het maakt de nieuwe drieling van Toyota, Citroën en Peugeot geen slechte auto's. Qua design nog steeds baanbrekend en verfrissend. Maar ik had nu met 20000 jaarlijkse kilometers andere prioriteiten, nl. meer rust en comfort tijdens het rijden. Als mijn Up net zo duurzaam, betrouwbaar en zuinig in gebruik zal zijn als mijn huidige C1, dan ben ik dik tevreden.
Bijlagen
Citroen C1 005.JPG
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Tom Westendorp » di 01 jul 2014, 20:29

Leuke uitvoering inderdaad! Mooi luxe! Ik vond de up! een verademing tijdens de toch naar de Noordkaap. Echt een volwassen kleine auto. Jammer dat de andere drieling daar niet meer aandacht aan heeft besteed want er wordt tegenwoordig steeds meer verwacht van een kleine auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Bobmii » ma 28 jul 2014, 20:03

De nieuwe 108 heb ik bekeken, en daarin was ik toch wel teleurgesteld. Ik had verwacht dat de drieling een nieuwe standaard in het a segment zou zetten, dat is niet gelukt. Positief tov de oude 107 vond ik eigenlijk alleen de stoelen. Qua afwerking komt de auto niet eens in de buurt van het VAG trio
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door Menaz » di 29 jul 2014, 09:22

Ik reed vanochtend achter de 108. Hij ziet er van achter nogal bij elkaar geraapt uit op de een of andere manier.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: De andere drieling gespot.

Bericht door RobertJ » vr 01 aug 2014, 16:14

Ik vind de c1 en 108 leuke autos om te zien. Van binnen weet ik het nog niet zo en heb er ook nog niet mee gereden, maar het ziet er in ieder geval lekker fris uit.

Plaats reactie